U bent hier

Webanalytics

Efficiente rapportage
Nils
Nils Meul
21 apr 2017

Als (analytisch of online) marketeer, inhouse of bij een agency, zijn we allemaal vertrouwd met een maandelijks terugkerend fenomeen waar velen van ons niet echt warm van worden: rapportagetijd....

Customer Journey
Maarten
15 feb 2017

Herinner je jouw laatste grote aankoop? Tijdens dat proces naar de uiteindelijke aankoop heb je hoogstwaarschijnlijk een traject afgelegd om tot jouw juiste beslissing te komen. Zo’n beslissing...

Zin en onzin van Google Analytics rapporten
Nick
19 aug 2016

Als online marketeers zijn we gek op het doormeten van de resultaten van onze (online) kanalen en campagnes. De data die we eruit filteren, wordt vaak in heel gedetailleerde, mooi uitziende...

Doelen
Mirjam
17 feb 2016

Smart goals, ofwel Slimme doelen, zijn sinds december 2015 beschikbaar en is dus een niet-meer-zo’n-hele-nieuwe ‘feature’ binnen Google Analytics. Maar er wordt nog steeds veel over geschreven en...

Heatmaps
Jasper
15 sep 2015

Twee heatmapping tools staan tegenover elkaar. De Londense ‘Lord of Heatmaps’ Decibel Insight met vertegenwoordiging door gebruikers in meer dan 50 landen wereldwijd. Tegenover hen staat een...

heatmap
Jasper
27 mei 2015

Heatmaps, de tool waar niemand meer aan ontsnappen kan. Tijdens het WK voetbal in Brazilië vlogen ze ons om de oren. Deze analytische tool werd naar hartenlust aangewend om toch die ene tactische...